miércoles, 1 de agosto de 2012

Crónica Cursa Muntanya d'Ossera (por Krl_Ranger)

Dissabte 21 de juliol a les 18h, va tenir lloc la 12ena edició de la cursa de muntanya d'Ossera. Aquest any amb un nou recorregut més llarg i amb més desnivell que en l'anterior edició del 2010 (ja que el 2011, no hi va haver cursa). Malgrat sortir de casa amb temps, i per circumstàncies que ara no venen al cas, arribo al poble d'Ossera a les 17'40 (la cursa comença a les 18h). Estic nerviós, encara he d'anar a buscar el dorsal i per sort no trigo més de 5 minuts en tenir-lo juntament amb els obsequis que consisteixen en: 1 bossa tipus Redrunners i la segona entrada a Caldea al 50%. Torno al cotxe que està a 300m a deixar-ho tot. Ho faig corrent i així de pas faig una mica d'escalfament ja que la cursa està a punt de començar.

Hi ha aproximadament un centenar de participants, són les 18h i comença la cursa, sortim del poble i de seguida agafem un corriol estret que puja moderadament. Estic bastant endarrerit i com que l'escalfament ha sigut molt poc, tinc les pulsacions a tope així que vaig fent el que puc.

Continuem aproximadament 1,5 quilòmetres més per aquest corriol, i de sobte comença la pujada "estrella" de la cursa uns 400m de desnivell en els pròxims 3 quilòmetres. Aqui, em trobo una mica millor, aprofito i avanço a una desena de corredors. S'acaba la pujada pel corriol i sortim a una pista que continua pujant, però molt menys que fins ara. Al cap d' 1 quilòmetre arribem al punt més alt de la cursa i al primer avituallament. Deixem la pista per entrar dins el bosc i avancem en terreny herbós de petites pujades i baixades, aproximadament 1 km més.

Arriba la baixada, bastant pronunciada, molt estreta i pedregosa així que gas cap avall. Un cop acabada la baixada (molt divertida per cert) el camí boscós s'enfila durant uns 2 km que es fan llargs, per tornar a baixar i recuperar la pista que havíem deixat que ara baixa lleugerament. Aquí trobem el segon avituallament i continuem per la pista durant 1,5 km més o menys. Sortim de la pista i agafem un corriol a esquerra que baixa una mica i creuem un rierol sec que ens porta a l'últim "repetxón" de la cursa. Un cop superat arriba la última baixada en vistes al poble, i cap allà que anem. Quan entrem al poble hi ha bastanta gent animant i entrem "a tope" amb un temps de 1h16m49s.

A l'arribada hi ha avituallament sòlid i liquid i molt bon ambient entre els participants i acompanyants que estem a la plaça del poble comentant la jugada.

És una cursa d'una distància que està molt bé per iniciar-se en el trail running en un ambient relaxat. A més, gràcies a la diversitat de terrenys per els quals es passa ens permet de tenir una idea del que ens podem trobar en una cursa de muntanya."